Thursday 27 September 2012

MWANA MUTSA MTRUBABA AKOWONA BARIDI

MWANA MUTSA MTRUBABA AKOWONA BARIDI


Mwana mutsa mtrubaba mtiti aka ahimi pareju akowudza magazeti.  Na waye akowona baridi swafi ata kakoshindra awudza mengi. 
Atsengeleya bavuni ha muntru aka atriya nguwo za pulisi ha hu mudzisa, “Mwenye kusijuwa vahano nitsoparawo ni lale wuku wa lewo ha hu trawa yi baridi, nambiya mana wami wulala wumoni mwa kariton nyongaju vale na wuku walewo yi baridi ya nyengi.  Kwelu yi tsoka ndzuzuri wawe hu pare vahano kavusi baridi wu lale.”
Pulisi wule amwangaliya wu mwanamutsa wule abuzu a rongowa,  “Shuka wusini hule ata wa hipara hari mwa yi nyumba ndjewu ndribwavu yile wu bubuwe mlongo.  Mlongo wa hi bulwa rongowa ‘Yuhani  3:16’, wakati wuwo watsohulisha wungiye dagoni.”
Ha zizo ayendre dagoni aka ambilwa abubuwa wu mlongo, mama  abuwa wu mlongo.  Amwangaliya bweni wule ha hurongowa,  “Yuhani  3;16”.  Mama arongowa,  “Karibu wungiye, Mwana.”  Amwangaliya, amumba shiri akentsi bavuni mwa vahano vwaka na moro mana vuka baridi, wakati wule mama alawa.  Mwana mutsa akentsi vale hari mwa muda ha hu djifikiriya,  “Yuhani  3:16…tsisi yi yelewa, be ya makalima yani yanitoleya yi baridi ha hu nimba joro.”
Hari mwa muda, mama aregeya dagoni amudzisa,  “Wusona ndza?” 
Arongowa,  “Tsi hanguvu.  Yina wana suku wa shashi tsala shintru, mama wule amuvingi pani amuhensi hari mwa shiri na meza yaka ya jaya na zahula zuzuri.  Ali shahula ata kakoshindra tsena.
 Wakati wule adjifikiriya, “Yuhani  3:16…tsisi yi yelewa, be ya makalima yani wu kurisa muntru
wakati aliyo na ndza.”
Mama amurenge amuhedza darini, amutriya hari mwa kuveti dribwavu laka na maji ya moro yileapare a howe, a lala wu moni mwa li kuveti lile hari mwa muda mwengi ha hu vumuwa na hwangadza.  Wakati akovumuwa na hwangadza  a djifikiriya,  “Yuhani  3:16…tsisi yi yelewa, be ya makalima yani yayo wu rahatsisa muntru ahika na ntrontro.  Wujuwa tsaparo howa yi namna yini hari mwa ya mayesha yangu piya.  Yi suku naka na howa yika de yi suku li gari la maji la kozima wu moro yamaji yakotriha de naka na paha zi nsambiha za maji”.
Mama wule angiya amurenge.  Amutriya hari mwa fuko la nyumba, amuladza hari mwa wu lili mlibwavu, avuru yi dara amuvihidza, amubusu ha hu mwambiya wuku mwemwa, azimi na ya matra.  Hulala yahe wu liliju na shidza akowona mwendze ha hwangaliya shibakaju, awono wakati yi lagilasi ya koshuka na wuku wa baridi kabisa, adjifikiriya,  “Yuhani  3:16…tsisi yi yelewa, be ya makalima yani yayo wu towa wu vumuzi wakati muntru a lemewa.”
Wuku yivo washa mama amurenge wule mwana mutsa amushushu wunsini amuhensi hari mwa yi shiri bavuni mwa meza yaka ya jaya na shahula.  Yivo ayisa hula, mama amuhensi bavuni mwa wu moro yivo vwaka baridi, a renge shiyo shilibwavu sha hale yaenni de yi Bible (Tawureta na yi Ingili).  Akensi bavuni mwa wu mwanamutsa nahu mwangaliya.
“Wuyelewa yi mana ya Yuhani  3:16?”  amudzisa.  Mwana mutsa amudjibu, “Anha Mama, tsayelewa vojana yika de yi suku a handra na yi kia wakati police wule a nambiya ni yi rumiye.”
Wule mama abuwa yi Bible hari mwa yi shiyo sha Yuhani  3:16 aendrisa hu mweledza zi ntrono za patana na Insa.  Hukiya ya makalima ya Mungu, amumba Insa ya maesha yahe.  Akensi vale na hufikiri,  Yuhani  3:16… tsisi yi yelewa be ya makalima yani yana wu shindzi wa hu hifadhu muntru wakati a latsiha.”
 Yini lazimu ni rongowe zi kwelu, tsa yelewa yi namna Mungu avendza wu binadamu ata atowawu Mwana wu moja wahe aje afe ha sibabu ya wami, na namna ntrini de Insa akubali ntrongo mawuri de yini.  Tsisi yelewa namana ntrini de Mungu na zi malayika mpevoni wa shindra wa kensi na hwangaliya wakati Insa akotolwa yi roho.  Tsisi yelewa tsena ya mahaba yaka ju langu ata ya mulisha Insa hari mwa wu mwiri wa mpawa ata de yi hufa yahe.  Tsisi yelewa be ya makalima yani yayo wu buzudza ya mayesha ya wu mwanadamu.
Yuhani  3: 16 :  “Mana Mungu avendze wu ulimengu, ata atowa wu Mwana moja wahe, amuveleha yile pare kula muntru amuaminio asuangamiye, be ake na wu hayati mukamilifu kawuna mupaka.

No comments:

Post a Comment